הלוואה בריבית שמשתנה בתום כל תקופה של 10 שנים, ואינה צמודה למדד. המסלול משלב בין היציבות בהחזר החודשי (לפרקי זמן של 10 שנים) ובין הגמישות בתנאי ההלוואה, המתבטאת באפשרות לפרוע או לבצע שינויים בהלוואה ללא תשלום עמלות פירעון מוקדם (למעט עמלה תפעולית) מידי 10 שנים, בתחנות היציאה (מועד שינוי הריבית).
הריבית בהלוואה הינה על בסיס ריבית עוגן תשואות אג"ח ממשלתיות נסחרות במגזר הלא צמוד לתקופה של 10 שנים המתפרסם על ידי בנק ישראל.
 
לבדיקת עוגן תשואות אגרות חוב ממשלתיות נסחרות לא צמודות,  היכנסו לטבלת התשואות של אגרות חוב ממשלתיות, מתוך אתר בנק ישראל, וחפשו את השורה "קלנדרי" בעמודה של "10 שנים".
 
* בטבלת "התשואה הנומינלית הנגזרת מעמידת עקום אפס (ממוצעים חודשיים, אחוזים)" בשורת "ממוצע קלנדרי" בעמודה המתייחסת לתקופה לפדיון של 10 שנים.

 

 

שיטות החזר טווחי שנים התנהגות הריבית הגבלה במסגרת הנחיות בנק ישראל הצמדה למדד המחירים לצרכן עמלת היוון במקרה של פירעון מוקדם
שפיצר
 
20-30 (בדילוגים של 10 שנים) משתנה מדי 10 שנים, בהתאם לריבית עוגן תשואות אג"ח ממשלתיות נסחרות לא צמודות לתקופה של 10 שנים סך המסלולים בריבית משתנה לא יעלה על שני שליש לא צמודה ללא עמלת היוון בנקודת שינוי הריבית

 

למה מסלולים אלו יכולים להתאים לכם?

  • כי אתם מעוניינים באפשרות לבצע שינויים בהלוואה (או לפרוע אותה) ללא תשלום עמלות היוון, אחת לעשר שנים.
  • כי יתרת החוב אינה צמודה למדד, ולכן פוחתת בהתמדה החל מהתשלום הראשון. כלומר: בכל נקודת זמן תהיו חייבים לבנק פחות כסף.
  • כי בהלוואה זו הריבית משתנה רק כל 10 שנים, ומכיוון שהיא אינה צמודה למדד, ההחזרים החודשיים יציבים וקבועים לחלוטין, בתקופות שבין נקודות שינוי הריבית.

בין היתר כדאי לקחת בחשבון

  • במסלול זה יתכנו תנודות בהחזר החודשי מדי 10 שנים, כתוצאה משינויים בעוגן הרלוונטי.
  • במסלול זה יתכן וב-10 השנים הראשונות ההחזר החודשי יהיה גבוה יחסית למסלולי הלוואה אחרים.
  • בכפוף למגבלות בנק ישראל על חלק ההלוואה בריבית משתנה מתוך סה"כ ההלוואה לדיור, להרחבה לחצו כאן>>
  • לצפיה בטבלת הריבית המשמשת לחישוב עמלת פירעון מוקדם לחצו כאן>>
     

*אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.*התנאים המחייבים הם אלה המפורטים בחוזים ובנספחים שייחתמו בין הלווים לבין הבנק.